20 Tips voor sterker haar

20 TIPS VOOR STERKER HAAR

Haaruitval is een probleem dat veel mensen overkomt in deze stressvolle tijd. Hieronder 20 tips die kunnen bijdragen tot gezonder en sterker haar.

tips-sterker-haar

  1. Geniet van een goed gebalanceerd dieet en drink veel water.
  2. Een ijzertekort kan haarverlies veroorzaken. Dus groene en gele groenten en fruit is aanbevolen om een ijzertekort te voorkomen.
  3. Een dieet met een hoog proteïne gehalte, zoals eiwit, sojabonen, melk en yoghurt is goed voor een gezonde haargroei.
  4. Een dieet dat rijk is aan zink, selenium, biotine en essentiële vetzuren is noodzakelijk voor een gezonde haargroei.
  5. Wees vriendelijk voor uw haar. Gebruik altijd een kam waarvan de tanden wijd uit elkaar staan.
  6. Het haar strak achterover gekamd zoals bij een paardenstaart of bij braiths en extensions kan Tractie Alopecia veroorzaken en dient te worden vermeden.
  7. Het haar kan beschadigd raken wanneer het te heet behandeld wordt met een föhn of krultang.
  8. Het haar blootstellen aan teveel zonlicht. Overmatige UV stralen kunnen het haar beschadigen.
  9. Zwembaden met chloor dragen ook niet bij aan gezonde haren. Het beste is een badmuts te draken en direct na het zwemmen uw haar onder de douche uit te spoelen.
  10. Vermijd uw haar bloot te stellen aan regenwater gezien de chemicaliën die in dat water kunnen zitten.
  11. Een hoofdhuid massage is goed voor de haargroei.
  12. Voorkom gespleten haarpunten door teveel kammen.
  13. Pas op met vitamineproducten met een groot vitamine A gehalte. Dat kan beschadigd haar in de hand werken.
  14. Ga niet op een zogenaamd crash dieet. om af te vallen. Ook dat kan slecht zijn voor uw haar.
  15. Heeft u een schildklier probleem, laat dat dan regelmatig controleren.
  16. Onnodig te zeggen: gebruik altijd een milde shampoo en conditioner.
  17. Let op met chemische producten zoals haarverf en blonderingspoeder. Let er op dat zodra u twee ingrediënten moet mengen het altijd om een product gaat dat een chemische reactie moet veroorzaken. Haarkleuren die direct uit de verpakking kunnen worden gebruikt zijn onschuldiger, zoals Henna bijvoorbeeld.
  18. Roken leidt tot een verminderde bloedtoevoer en moet dus worden vermeden.
  19. Antioxidanten zoals Vitamine C, E en Bèta Caroteen bevorderen een gezonde haargroei.
  20. Een tekort van vitamine B8 en B5 is bekend dat kan leiden tot haaruitval. Met een vitamine B complex kan je dit tekort aanvullen en helpen je haar gezond te houden.

Deze publicatie wordt u aangeboden door Hairplus medical care. Meer publicaties kunt u vinden op nieuws.